על בריאות הגוף - דוד בוליס

חלק א': בריאות הגוף 

אנחנו המוסיקאים בדרך כלל נוטים להזניח את התחום הגופני, שלא נאמר לזלזל בו. השרירים שלנו נחלשים בחלקם בגלל חוסר השימוש והישיבה הממושכת, ובחלקם סתם כך, כי מה לעשות- מתבגרים.

salud2לא נכליל, אבל עיסוק אינטנסיבי בספורט הוא קצת זר לאנשי המוסיקה והם בדרך כלל נפתרים מהעיסוק בו בהומור. אולי הסיבה לכך בין היתר היא שאין חיבור ישיר בין העיסוק במוסיקה והעיסוק בספורט. ולראיה: אם נעסוק בפעילות גופנית לפני כן, לא נוכל מייד להתעסק בנגינה להיכנס אל נבכי המוסיקה, אלא אחרי פרק זמן משמעותי. וככל שהפעילות הגופנית הייתה אינטנסיבית יותר, כך יגדל פרק הזמן שבין שתי הפעולות. העיסוק במוסיקה ברמה גבוהה דורש הקשבה פנימית וחידוד חושים שלא מתיישבים במידה אחת עם הספורט. 

טוב, באמת לא חייבים לעשות את שני הדברים ביחד, ואפשר וצריך לשלב פעילות גופנית בחיינו. שמעתי כבר מכנר אחד שהוא מקפיד לעסוק בספורט, ובעקר בחיזוק השרירים של הגוף. וזאת דווקא בגלל המודעות שלו לצרוך בכך כדי לנגן טוב יותר.  או לא להיקלע לקשיים גופניים המופיעים עם הגיל.

קשת איילון הוא אחד הפרויקטים שעוסקים בנושא. אני הכרתי את אחד המדריכים של הפרויקט שלא מבין דבר בכל מה שבין הקשת לכינור, אלא רק מה שבין הקשת לחץ. כן, הוא מדריך לספורט של חץ וקשת. המודעות של הכנרים בחשיבותם של שרירי חגורת הכתפיים הובילה אותם למצוא את סוג הספורט הזה הגורם לכל האזור הזה של השרירים להתחזק ולהתפתח.

לא יודע אם יש סוג ספורט מדויק כזה שיכול לעזור לנו, נגני הגיטרה. לא יודע גם אם המלים הללו ישכנעו אתכם לקום וללכת למכון כושר. אבל אני יכול להמליץ לכם על משהו קטן, קומפקטי ויעיל, שלא תופס הרבה מקום ועושה את העבודה.

לצעצוע הזה קוראים POWER BALL. זה באמת סוג של כדור עשוי פלסטיק, בגודל של כדור בייסבול, נוח ללפיתה ומעוצב די נחמד. חלקו של הכדור הזה חשוף ובתוכו אפשר להבחין בכדור נוסף שמסתובב על ציר.powerball alt1 אני לא ממש אצליח לתאר אותו, רק אומר שאתם צריכים להתניע את הכדור הפנימי בעזרת משיכה בחוט הסובב סביבו. אחרי שעושים זאת צריך לשמור ולהגביר את סיבובי הכדור הפנימי בעזרת התנופה הסיבובית של היד.

אוף, ההסבר יצא כמו הוראות להרכבת רהיטי איקאה. לא משנה, עם קצת אינטליגנציה תצליחו להפעיל אותו. בהתחלה זה מאתגר, אחר כך זה הופך להיות פאן. ואז תתחילו להרגיש כאב שרירים, הולך ומתפשט מכף היד ועד המרפק, מה שמעיד על "יעילות היתר" של המכשיר. הכדור הזה עובד בצורה מאוד אינטנסיבית על שרירי כף היד ובעקר על שרירי האמה. אפשר לשנות את תנוחת הסיבוב וכך לשנות את אזורי ההשפעה של הכדור על השרירים. גיליתי שאם מסובבים את הכדור מעל הראש ובכיפוף לרצפה, או כשהיד מושטת קדימה - בכך מפעילים שרירים שונים בגוף, אפילו את שרירי הבטן.  

שוב, הוא קטן ויפה ולא תופס הרבה מקום, אך הוא גם שובב גדול ויש להיזהר:

אין להשתמש בו בפרקי זמן ארוכים כי זה ממש מתחיל לכאוב ואפשר לגרום מתיחה של שריר ולכאבים מיותרים. אני ממליץ על לא יותר מעשר שניות רצופות לכל יד, במחזור של שתים-שלוש החלפות בין הידיים. נסו להעביר את הכדור מיד ליד כך שהתנופה לא תיאבד. כשתנסו -  תדעו למה אני מתכוון. 

דוד בוליס

פורסם לראשונה במדור גיטרה קלאסית

באתר PlayGuitar

power3


אין עדיין תגובות למאמר - “על בריאות הגוף - דוד בוליס ”

הוסיפו תגובה

In reply to Some User

מוצרים נבחרים